اگر کاربری باتجربه در زمینه‌ی ارز رمزها باشید، به‌احتمال زیاد می‌دانید که کیف پول سخت افزاری امن‌ترین گزینه‌ی ذخیره‌ی سکه‌های دیجیتال شماست.

کیف پول سخت افزاری یک دستگاه الکترونیکی کوچک است که از ارز شما به صورت آفلاین نگهداری می کند. ایده این نوع کیف پول ابتدا برای ارز دیجیتال بیت کوین مطرح شده، چرا که در طول تمام سال هایی که مبحث ارز دیجیتال مطرح شده است، بیت کوین بیشترین متقاضی را داشته است. هدف اصلی از استفاده این نوع کیف پول این است که رمز شما از دستگاه هایی که متصل به اینترنت هستند محفوظ بماند. حتما می دانید هر دستگاهی که به اینترنت متصل باشد امکان هک آن وجود دارد. و در زمینه ارز دیجیتال این موضوع می تواند بسیار به شما ضرر برسند چرا که ارز دزدیده شده دیگر قابل بازیابی نیست.

بنابراین چون این کیف پول توانست بسیار خوب عمل کند، به سرعت برای سایر ارزهای دیجیتال مانند اتریوم، لایت کوین، بیت کوین کش و … نیز توسعه پیدا کرد.

امنیت کیف پول سخت افزاری چگونه است؟

همان طور که گفته شد، این نوع کیف پول به صورت آفلاین از ارز شما نگهداری می کند. بنابراین هکرها راهی برای دسترسی به ارز شما نخواهند داشت.

اما ممکن است بپرسید اگر این سخت افزار گم شود چه اتفاقی می افتد؟ علاوه بر رمز اختصاصی که شما برای کیف پول خود تعیین می کنید یک پین کد نیز در اختیار شما قرار می گیرد. در صورتی که شما از این پین کد به خوبی محافظت کنید یک هکر هیج کاری نمی تواند انجام دهد. بنابراین امنیت ارز شما تنها به نحوه نگهداری خودتان بستگی دارد و از دنیای بیرون هیچ خطری شما را تهدید نمی کند. بنابراین اگر کیف پول شما گم شود و یا حتی به وطر کلی خراب شود می توانید از طریق همین پین کد مقدار ارز خود را بازیابی کنید.

خرید کیف پول سخت افزاری :

این نوع کیف پول رایگان در اختیار شما قرار نمی گیرد. مانند کیف پول های وب، نرم افزاری و یا موبایل. اما هزینه ای که برای آن صرف می کنید در مقابل امنیتی که در اختیار شما قرار داده می شود بسیار ارزشمند است. ارزان ترین این کیف پول Ledger Nano S است با قیمت ۶۹ دلار و دو کیف پول دیگر هر دو ۹۹ دلار هستند. البته که با توجه به قیمت دلار در کشورر ما کمی گران هستند ولی به فکر امنیت سرمایه گذاری خود باشید.

 

منبع: تراپی