کاملا واضح است که حرکت به سمت مسیر میلیاردی شدن در هر چیزی بسیار دشوار و نیازمند فداکاری‌های بسیاری است. هنگامی که شما تصمیم گرفتید که می‌توانید خود را وقف سرمایه گذاری در یک کمپین تجاری کنید، در این زمان است که واقعا شما می‌توانید بگویید که در مسیر ساخت یک برند میلیاردی هستید.

چه چیزی برند جیوانچی را از برند گپ متمایز می‌کند و چه چیزی کمپانی بنتلی و مرسدس بنز را از هوندا و تویوتا جدا می‌کند؟ در اینجا می‌خواهیم به برخی کارهایی که این مارک‌های محبوب را موفق می‌کند، بپردازیم.

۱. توجه داشتن به جزئیات

استیوجابز اظهار داشت که “طراحی فقط این نیست که یک ابزار چه شکلی است و چه حسی را انتقال می‌دهد، بلکه طراحی، چگونگی کار و عملکرد آن است.” کلمه‌ای دقیق‌تر برای توصیف این نکته، دقیق بودن یا فکور بودن برای تجربه مشتریانتان است. با پیش‌بینی چیزهای کوچکی که می‌تواند مانع تجربه کاربر شود و پیدا کردن راه‌حل‌های نوآورانه و آسان برای این موانع، نشانه یک برند میلیاردی است.

۲. نظرسنجی‌ها را نادیده نگیرید

نظرسنجی‌ها می‌توانند به طور چشم‌گیری بازگشت سرمایه برخی از سرمایه‌گذاری‌هایی که شما بر روی یک برند کرده‌اید را بهبود ببخشند. نظرسنجی‌ها بخش مهمی از کمپین‌های تجاری هستند. اگر کمپین تجاری شما یک کشتی بر روی اقیانوس باشد، نظرسنجی‌ها می‌توانند مشابه سکان کشتی شما باشند. نظرسنجی‌ها به شما امکان می‌دهند تا ادراک عمومی و واکنش به تلاش‌های برند خود را دقیقا مشخص کنید و اینکه آگاهی برای هرگونه بهبودی که می‌خواهید بر روی برند خود اعمال کنید، ضروری است.

۳. بر عوامل بصری آنلاین تسلط پیدا کنید

ایجاد جذابیت بصری برند شما می‌تواند باعث موفقیت یا شکست برند شما شود. کمک‌ بصری تاثیر زیادی بر بهینه سازی موتور جست و جو و مشارکت بازدیدکنندگان دارد.

۴. تمرکز بر احساسات

یکی از دلایلی که برخی برندها ارزش زیادی نسبت به دیگران دارند (به خصوص وقتی که به مُد می‌پردازیم) مربوط می‌شود به این احساسی که مشتریان از چیزهایی مانند مجلل بودن و شهرت تاریخی بعضی خانه‌های خاص مد و همچنین ترکیبی از مواد اولیه منحصر به فردی است در آن‌ها که استفاده می‌کنند. اما تعریف مدرن یک برند لوکس یا منحصر به فرد بر روی یک متناقض استوار است که افراد بیشتری پول و توانایی خرید محصولات لوکس را داشته باشند.

در مقاله اکانامیست، “به طور انحصاری برای همه”،پیامدهای اجتماعی برند‌های لوکس، گسترده و همه‌گیر مورد تاکید قرار می‌گیرد ” همان‌طور که فروش کالاهای لوکس از لحاظ جغرافیایی گسترش یافته است، همچنین در سطح اجتماعی نیز گسترش یافته است. هنگامی که کوکو چنل عطر شماره ۵ خود را در دهه ۱۹۲۰ تولید کرد او آن‌ها را برای بهترین مشتریان طراح لباسش رزرو کرد، اما در دهه بعد، آن عطر را در بطری‌های کوچک‌تر می‌فروخت تا زنان بیشتری توانایی خرید آن را داشته‌ باشند.”  در حال حاضر این‌گونه وسایل لوکس به طور کامل در حوزه احتمال اینکه به صورت موثر ویژگی‌های کیفیتی را تکثیر کنند وارد شده‌‌اند.

۵. از افراد تاثیرگذار استفاده کنید

در آب و هوای فعلی دنیای تجارت، برندسازی به معنای ارتباط با شخصیت‌ها محبوب یا غیر رسمی که تاثیرگذاران نامیده‌ می‌شوند، است. آیا می‌دانستید که تاثیرگذاران اینستاگرام می‌توانند چند میلیون در هر پست پشتیبانی شده توسط یک برند پول به دست بیاورند؟ بسترهای نرم‌افزاری مانند اینستاگرام برای برندسازی بسیار حیاتی هستند زیرا این‌گونه نرم‌افزارها  افرادی با منافع، احساسات، نگرش‌های یکسان و دارای سطح بالای اعتماد نسبت به شخصی مشهور و خاص هستند که می‌تواند این اعتماد و منافع را به نتایجی بسیار مثبت برای برندسازی تبدیل کند.

۶. خدمات مشتریان نمونه و منحصر به فرد

پوشش تمام قسمت‌های اساسی در ساخت یک برند عالی و خدمات مشتریان به عنوان یکی از ستون‌های اصلی ساخت یک برند محسوب می‌شوند. اگر شما در مورد این فکر کنید به این نتیجه خواهید رسید خدمات مشتریان بخشی است که بیشترین تعاملات فردی را دارا است، بنابراین مقدار خوب بودن خدمات مشتریان شما در سر و کار داشتن با مشتریانتان، نفوذ بسیاری بر عقاید آن‌ها نسبت به برند شما خواهد داشت. مشتریان به احتمال زیاد یک تصویر یا احساسی را که از سر و کار داشتن با یک نماینده سرویس مشتریان در ذهن خود دارند را به کل برند شما ربط خواهند داد، بنابراین این موضوع به صورت دو برابر مهم است که شما یک رویکرد تنظیم شده و جامع نسبت به خدمات مشتریان برند خود داشته باشید.

 

 

منبع: یوکن