لینکدین شبکه‌ای از متخصصان و حرفه‌ای‌ها را گرد هم آورده است. شما می‌توانید از طریق این شبکه با حرفه‌ای‌ها در شغلتان یا با دیگر متخصصان در حوزه‌های دیگر به صورت ۲۴ ساعته و بدون وقفه در ارتباط باشید.

لینکدین در واقع یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای است که اساسا برای بهبود کسب و کارهای مختلف و آشنا کردن دیگران با آنها طراحی شده است.

با این حال، استفاده از لینکدین تنها به این موضوع محدود نمی‌شود و کاربران این شبکه اجتماعی می ‌توانند از طریق آن، با افراد دیگری که در حوزه کاری‌شان فعالیت می‌کنند، آشنا شوند و با آنها ارتباط برقرار کنند.

لینکدین از نظر ظاهری شباهت زیادی به شبکه اجتماعی “فیس‌بوک” دارد؛ اما شبکه “لینکدین” به متخصصان این امکان را می­‌دهد که با ثبت نام در وبسایت و تکمیل اطلاعات کاربری و همچنین اطلاعات تخصصی خود، از این پروفایل به عنوان یک رزومه کاری (Curriculum Vitae) استفاده کنند.

در حال حاضر Linkedin بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر در سرتاسر دنیا دارد و بیش از ۱۰ میلیون موقعیت شغلی در آن تعریف شده است.

تفاوت لینکدین با دیگر شبکه‌ها مثل فیسبوک این است که به جای آنکه با دیگر کاربران ارتباط دوستی برقرار کنید، رابطه استراتژیک، کاری و رسمی برقرار می‌­کنید.

لینکدین به عنوان یک شبکه تخصصی کسب و کار امکانات متعددی در اختیار کسب و کار‌ها و افراد مختصص، از جمله امکان بازاریابی آنلاین، می­‌دهد.

بر اساس قوانین این شبکه و هوش مصنوعی به کار رفته در آن، تا حد ممکن جلوی سوء استفاده افراد و ارسال پیام‌های بی ارزش و اسپم گرفته می­‌شود؛ در حالی که دیگر کاربران به راحتی هرچه بیشتر می‌­توانند بدون مانع به دیگر همکاران و مشتریان دسترسی پیدا کنند.

کاربرد لینکدین در بازاریابی دیجیتال

همانطور که اشاره شد یکی از امکانات فوق العاده لینکدین، ارائه ابزار‌های بازاریابی دیجیتال کسب و کار‌ها است.

کارشناسان بازاریابی دیجیتال پس از ثبت پروفایل کاملا تخصصی و حرفه‌ای همراه با جزییات کامل در شبکه اجتماعی لینکدین، اقدام به ارتباط با دوستان، همکاران، مشتریان و دیگر کسب و کار‌ها می­‌کنند.

پس از ایجاد رابطه با دیگر کاربران مطالب خود را با فرمت مقاله بر روی دیوار خود منتشر می­کنند. کاربران همراه با انتشار مقاله می­توانند بک‌لینک (Backlink) به وبسایت خود هم بدهند که ارزش زیادی برای سئو سایت خواهد داشت.

کارشناسان بازاریابی دیجیتال برای ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی خود در این شبکه برنامه‌ریزی می‌­کنند و به کسب و کار خود اعتبار می­‌بخشند.

همچنین متخصصان رزومه کاری، تجربیات، سوابق تحصیلی و… را در پروفایل خود ثبت می­‌کنند و با دیگر افراد به اشتراک می‌گذارند.

چرا باید از لینکدین استفاده کنیم؟

دلایل متعددی وجود دارد که ما را برای استفاده از لینکدین مشتاق می کند.

دلایلی که رفته رفته در ایران نیز بیشتر خود را نمایان می سازد و بزوم استفاده از لینکدین برای کسب و کارها را مشخص می گرداند. در نتیجه بهتر است برخی ذاز این دلایل را با هم مرور کنیم.

۱- محلی مناسب برای دیده شدن توسط کارفرما

مسئولان منابع انسانی برای استخدام کارمندان خود و از طرف دیگر متخصصانی که به دنبال کار هستند در لینکدین حضور دارند.

بر طبق تحقیقات Jobvite در سال ۲۰۱۴ ، بر روی مسئولان استخدام شرکت‌ها و افراد جویای کار، این نتیجه بدست آمد که حدود ۹۴ درصد از مدیران برای پیدا کردن متخصصان مورد نظر خود از طریق شبکه لینکدین استفاده می­کنند.

هرچند با وجود چنین پتانسیل بالایی برای یافتن شغل، تنها ۳۶ درصد از افراد جویان کار رزومه خود را در شبکه اجتماعی لینکدین ثبت کرده‌اند!

اکنون شما می‌توانید با در نظر گرفتن این موضوع این فرصت را از دست ندهید و فعالیت خود را در شبکه لینکدین آغاز کنید.

۲- خودتان را در معرض دید قرار می­دهید!

هر چه بیشتر خودتان را در معرض دید کارفرما‌ها، سرمایه گذاران و مدیران قرار دهید، شانستان برای انتخاب شدن بیشتر می‌شود!

امروزه در دنیایی به سر می‌بریم که شما بدون نیاز به حضور فیزیکی می­توانید به صورت مجازی در معرض توجه و دید دیگران قرار بگیرید. اگر دیده شدن شما یک فرصت است، این فرصت را از دست ندهید!

۳- مشخصات حساب کاربری شما می­تواند اعتماد سازی کند!

به گفته جرمی شیفلینگ (Jeremy Schifeling)، موسس و مدیر‌عامل شرکت Break In Tech، شبکه لینکدین توانسته بر بستر اینترنت، فضایی را به وجود آورد که در آن حس اعتماد به طرف مقابل به وضوح دیده می­شود.

این اعتماد‌ها زمینه مناسبی برای همکاری‌ها ایجاد کرده‌اند. در نتیجه شما می­توانید با حضور و فعالیت مناسب در این شبکه اعتماد کارفرما‌ها، متخصصان و دیگر کسب و کار‌ها را جلب نمایید.

۴- اسم شما در گوگل جستجو می­‌شود!

از زمانی که تصمیم می­گیرید به فضای حرفه‌ای کسب و کار وارد شوید، دیگران تمایل پیدا می­کنند بیشتر درباره شما بدانند و قطعا اسم شما، بارها در گوگل جستجو خواهد شد!

حال فرض کنید شما برای امضای یک قرارداد تجاری مهم و یا یک جلسه مصاحبه استخدام آماده می­شوید و طرف مقابل شما، نامتان را در گوگل جستجو می­کند! در این مواقع آنچه که برای شما اعتبار می‌آورد و هویت تان را مشخص می­کند، پروفایل‌هایتان در شبکه‌های مجازی است و چه بهتر که حساب لینکدین، بالاتر از دیگر شبکه‌ها نمایش داده شود!

۵- از الان به فکر روز مبادا باشید!

با توجه به تغییرات سریع تکنولوژی در دنیای امروز، رشد کسب و کار‌های جدید و از بین رفتن کسب و کار‌های دیگر، باید منتظر تغییر شغل خودتان باشید!

مشاغل زودتر از آنچه فکر می­کنید نابود و تولید می­شوند و چقدر آینده نگرانه است که شما از امروز به فکر ایجاد روابط حرفه‌ای با دیگر کسب و کار‌ها باشید تا در روز مبادا بهترین پیشنهادات را دریافت کنید.

۶- با کارمندان شرکت‌های مورد علاقه خود رابطه برقرار کنید!

شما با دنبال کردن کارمندان شرکت‌های مورد علاقه خود می‌توانید مداوم اطلاعاتتان را به روز نگه دارید!

شما می­توانید از جدید ترین رویداد‌ها و رخ داد‌هایشان آگاه شوید. مهارت‌های خود را با مهارت‌های کارمندان شان مقایسه کنید و خود را بهبود ببخشید.

 

منبع: بورسینس