سرمایه گذاران در تیم های استارتاپ به دنبال چه چیزی هستند؟ از نظر آنها، چه خصوصیاتی می تواند باعث ماندگاری استارتاپ ها شود؟ در ادامه با ۵ صفت که وجود آنها در هر کسب و کار نوپا ضروری است، آشنا خواهید شد ، با ما همراه باشید :

تمایل به شکستن قوانین

سرمایه گذاران در مقابل افرادی که جرات شکستن قوانین را دارند، به شدت تحت تاثیر قرار می گیرند. ریچارد برانسون، میلیاردر کارآفرین در این باره می گوید: “با پیروی کردن از قانون، چیزی یاد نمی گیرید.” مخالفت کردن با این موضوع تقریبا غیر ممکن است.

البته این بدان معنا نسیت که مسائل اخلاقی را کنار گذاشته و دست به هر کاری بزنید. اگر بتوانید به سرمایه گذار نشان دهید که تصمیم ها و روش هایی که برخلاف استانداردها اتخاذ کرده اید، موفق به فروش و توسعه ی بیشتر محصول شده، پس می توانید روی جذب سرمایه نیز حساب کنید.

علاوه بر این، اگر برای رشد کسب و کار و افتادن در سراشیبی موفقیت، قوانینی را شکسته اید، به یاد داشته باشید که اولین فرد نیستید. کارآفرینانی همچون سم والتون، لی کا شینگ و حتی پاریس هیلتون، به عنوان کارآفرینانی شناخته می شوند که در این راه چندین قانون را شکسته اند.

تغییر پذیر بودن

بنیانگذاران استارتاپ ها باید توانایی پذیرفتن تغییر را داشته باشند. منظور از این، تنها تغییرات تدریجی نیستند که شما را به اجرای برنامه ها در یک محدوده زمانی مجبور می کنند؛ بلکه منظور تغییراتی هستند که به صورت ناگهانی و بدون برنامه ریزی به وجود می آیند. اگر یک قرارداد بزرگ را از دست بدهید، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اگر با یک تغییر کوچک در قانونگذاری، اعتبارنامه های شما بی حاصل شوند، چه کار می کنید؟ شما باید ذهن خود را به گونه ای پرورش دهید که هر اتفاقی برای استارتاپ بیفتد، شما باز هم باید در مسیر پرواز قرار بگیرید.

هرگاه که زمان مصاحبه با سرمایه گذاران فرا رسید، تلاش کنید تا توانایی انعطاف پذیری تیم خود را به آنها نشان دهید. تجربیات گذشته ی خود درباره ی برخورد با چالش ها و تغییرات ناگهانی را تعریف کنید و بگویید که آن چالش ها را با موفقیت پست سر گذاشته اید.

بنیانگذاران استارتاپ ها با اهمیت و منحصر به فرد هستند.

سرمایه گذاران در تیم های استارتاپ به دنبال چه چیزهایی هستند؟ این سوال اخیرا در وب سایت Quoraمطرح شد. یکی از مسائلی که تعداد زیادی از پاسخگویان به آن اشاره کردند این بود که سرمایه گذاران به دنبال ارزش و توانایی هایی هستند که هر کدام از اعضای تیم به همراه دارند. در استارتاپ ها، فضای زیادی برای افرادی که توانایی ندارند، وجود ندارد.

برای به دست آوردن سرمایه مورد نظر، بنیانگذار استارتاپ باید تلاش کند تا دلیل حضور و لزوم هر کدام از اعضای تیم را ثابت کند. گاهی اوقات، این بدان معناست که بعضی افراد را از تیم حذف کنید. شرایطی نیز وجود دارد که قبل از ملاقات با سرمایه گذار باید نقش اعضای تیم را دوباره تعریف کرده و آن را بازیابی کنید. مالکیت در واقع کلید موفقیت است.

دکتر نیتا بوشان در این باره می گوید: “جدا کردن خود از اعضای تیم اصلی کار سختی است؛ با اینحال، این جداسازی باید به گونه ای انجام شود که همه چیز نظم گرفته و قابل اطمینان باشد. دقیقا به همین دلیل است که تمامی افراد باید به تنهایی مراقب عملکرد خود باشند.”

تجربه ی لازم

سرمایه گذاران باید بدانند که آیا اعضای تیم شما از تجربه ی کافی و مورد نیاز برای رسیدن به هدف برخوردار هستند یا خیر. در بهترین حالت، شما رزومه ای از فعالیت های خود و اعضای تیم فراهم می کنید و میزان بهره وری آنها را نیز در پروفایل قرار می دهید. به خاطر داشته باشید که کار و تجربه های گذشته ای را که شما را در تمام امور توانا کرده، در رزومه ی خود قرار دهید؛ با این کار نشان می دهید که لایق پیشبرد اهداف کسب و کار هستید؛ سپس سرمایه گذاران را قانع کنید که توانایی انجام فعالیت مورد نظر را دارید.

روابط خوب میان اعضای تیم

دوستی و کار تیمی از اهمیت ویژه ای برخوردارند. هیچ سرمایه گذاری تمایل ندارد برای اعضایی هزینه کند که به راحتی از هم گسسته می شوند. با هم متحد شوید. مشکلات داخلی خود را حل کنید و ظاهر یگانه ای را به نمایش بگذارید. اگر از قدیم ارتباطاتی داشته و یا با هم دوست بوده اید، آنها را در برخوردها پر رنگ تر کنید.

مطلع بودن از اینکه سرمایه گذار احتمالی به دنبال چه چیزهایی است، در بهبود رفتار شما موثر خواهد بود. مطمئن شوید که شما و اعضای تیم باید بهترین حالت خود را به سرمایه گذار نشان دهید.

 

منبع: یوکن