امروزه خریداران با گزینه های بسیاری برای خرید مواجه هستند. بنابراین برای یک فروشنده که با یک مشتری بالقوه در ارتباط است، خیلی اهمیت دارد که تمام وظایف، ایمیل ها، جلسات و اطلاعیه ها را اولویت بندی کند. او باید تمام کارهایی که دارد را کنار بگذارد، به حرف ها و خواسته های مشتری گوش بدهد، به بهترین شکل ممکن جلب توجه خریدار را انجام داده و او را برای خرید قانع کند.

هر مشتری منحصر به فرد می باشد وقتی برای خرید خدمت یا محصول تصمیم می گیرد.اگر شما می خواهید چیزی بفروشید باید در مورد خریدارانتان آگاه و مطلع باشیدتا به مرحله مبادله برسید.در این متن حال چهار رویکرد از فروش معرفی می گردد که می تواند سبب نزدیکی فروشنده به خریدار و تسهیل فرایند فروش گردد.

استیوارت مشکوک

استوارت نماد و استعلره از یک مشتری حساس ، مشکوک ،ایراد گذار و بد پسند می باشد که به سختی به شما اعتماد می کند.شما باید برای جلب اعتماد او به سختی کار کنید.او هیچ گاه با شما به صورت تلفنی صحبت نخواهد کرد.این گونه از مشتریان نیاز به اطلاعات دارند.این اطلاعات اگر کافی دقیق و با صداقت گفته شود می تواند منجر به تصمیم مشتری گردد.

دِیو قاطع

دیِو یک استعاره از فرد قاطع می باشد .او مقداری خود رای و سخت گیر می باشد.او به صورت پاسخ می دهد. او همه چیز را در لحظه می خواهد و هیچگاه منتظر نمی ماند.شما برای ارضای او باید مصمم و قاطع باشید.البته برخورد با چنین افرادی دارای ریسک بسیاری می باشد.برای فروش کالا یا خدمت شما باید تمام مزایا را به این گونه مشتریان نشان دهید.

ریموند منطقی

ریموند استعاره به مشتریانی است که بسیار به داده ها علاقه مند می باشید.او در پی اثبات حقیقت می باشد.باید فرایند  کالا یا خدمت را برای او قبل از اجرای مبادله به نمایش بگذارید تا بپذیرد.به این مشتریان باید در تحلیل اطلاعات کمک نمایید.

فِردِ سازگار

فرد نماد مشتری دیپلمات، متعهد و تعامل گر می باشد.او دوست دارد با شما تصمیم بگیرد و سوالات بسیار ساده و راحتی می پرسد.اگرچه به دنبال جزئیات هستند ولی اهل تمرکز بر آن نیستند.برای این گونه مشتریا باید علائق آنها را شناخت و پاسخ گفت.

 

منبع: اسکیل ما