رفتارهای مناسب، به صورت ناگهانی و اتفاقی انجام نمی شوند؛ بلکه به تمرین های موثر و پرورش عادت های خوب بستگی دارند.

برای مثال، زمانی که به دنبال استخدام نیروی جدید و یا ترفیع دادن هستید، یکی از بهترین مشخصه هایی که باید به دنبال آن باشید، عطش پیشرفت است. بهترین افراد در هر سبک زندگی، کسانی هستند که دائما خودشان را به چالش می کشند و اهداف جدیدی را برای خود تعیین می کنند.

اگر می خواهید یکی از همین شخصیت ها باشید، باید نگاهی رو به جلو و پیشرفت داشته باشید، باید عادت هایی را در محیط کاری به کار بگیرید که شما را به سمت موفقیت هدایت می کنند. در ادامه به چند نمونه اشاره شده است؛ با ما همراه شوید:

۱. ایجاد انگیزه در خود

اگر در همان شرایطی که هستید باقی بمانید، در واقع رو به عقب حرکت کرده اید؛ این امر به ویژه در شرایط کاری، اهمیت خود را نشان می دهد. آیا از افرادی هستید که مهارت های فعلی خود را کافی می داند، یا اینکه دائما به دنبال پیشرفت هستید؟ اگر از دسته ی دوم باشید، پس دقیقا همان فردی هستید که بسیاری از مدیران به دنبال آن هستند. در دوره های آموزشی شرکت کنید و مهارت های جدید یاد بگیرید. هرچقدر که مهارت های جدیدی را بیاموزید و به حرکت خود ادامه دهید، متوجه می شوید که ارزش شما در محیط کاری و در مقابل سایر همکاران، افزایش یافته است.

۲. فکر تجاری

این رفتار به ویژه به فعال بودن و جدا کردن خود از خلاء های فردی مربوط می شود. به هدف گسترده تر کسب و کاری که برای آن کار می کنید، فکر کنید. پیشرفت ها در چه زمانی و در چه صورتی محقق می شوند و آیا ارزشی به آن اضافه خواهد شد؟ با در نظر داشتن چشم انداز کلی کسب و کار، راهی را پیدا می کنید تا درآمد بیشتری را جمع آوری کرده، آگاهی از نام تجاری را ارتقا داده و یا به تمامی اهدافی که یک مدیر ارشد در ذهن دارد، دست پیدا کنید.

۳. مالکیت

هیچ چیز به اندازه ی اینکه کارکنان، به دنبال در اختیار گرفتن پروژه ها باشند، برای مدیر خوشایند نیست. علاوه بر این، هیچ کس علاقه ای ندارد که شاهد دست به دست شدن یک پروژه باشد. اگر مسئولیت کاری را به شما واگذار کردند، با آغوش باز پذیرای آن باشید.

۴. تمرکز

افراد باید توانایی بی توجهی به سر و صداهای اضافی را در خود تقویت کنند. این بدان معناست که باید تفاوت میان کارهای ضروری و غیر ضروری را از هم تشخیص داده و تمرکز را روی انرژی بخشی به چیزهایی قرار دهید که ارزش بیشتری دارند. بسیاری از کارکنان در یک محیط کاری، وظایفی را به عهده دارند که آسان تر و یا حتی شیک تر است! و تمایلی به کارهایی که حقیقتا تاثیر چشمگیری را به دنبال دارد، نشان نمی دهند. یکی دیگر از مزیت های اولویت بندی حجم کارها این است که کیفیت آن، با اختلاف زیادی بهتر خواهد بود. اگر باید ده کار را به سرانجام برسانید، پیشنهاد می کنیم که بهترین تلاش خود را روی مهم ترین کار بگذارید.

۵. خود بازتابی

پیشنهاد می کنیم که از ارزیابی کار و عملکرد خود یک عادت بسازید. در وهله ی اول، بررسی کنید که چه کارهایی را انجام داده اید، کسب و کار به چه شکلی پیش رفته و چه کارهایی را باید به گونه ی متفاوتی انجام دهید. با بازتاب این عادت ( و گاهی اوقات نقد کردن خود ) ، مطمئن می شوید که کارها در هر مرحله، به خوبی انجام می شوند.

 

 

منبع: یوکن