استارتاپ Skedulo خدمات خود را برای مدیریت کارمندان دورکار به سازمان‌ها ارائه می‌دهد و مایکروسافت به‌تازگی ۲۸ میلیون دلار روی این استارتاپ سرمایه‌گذاری کرده است.

تعداد زیادی از مردم به‌صورت دورکاری کار می‌کنند و روزبه‌روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. اغلب جوانان حتی طعم ساعات کاری ۹ تا پنج بعدازظهر را نچشیده‌اند و از ابتدا به‌صورت دورکاری و فریلنسری وارد بازار کار شده‌اند. عده‌ای زیاد دیگری درکنار کار ثابت خود پروژه‌های دورکاری نیز انجام می‌دهند تا علاوه‌بر پرکردن اوقات فراغت، درآمد جانبی داشته باشند.

این به این معنا است که با افزایش تعداد علاقه‌مندان به دورکاری، شرکت‌ها باید نیروی کار غیرمتمرکز خود را با روشی جدید مدیریت کنند که انجام آن ساده نیست. استارتاپ Skedulo نیز دقیقا همین مشکل را هدف گرفته و قصد دارد با ارائه‌ی خدمات خود مدیریت کارمندان دورکار را برای شرکت‌ها تسهیل کند.

Skedulo خدمات آنلاینی برای مدیریت کارمندان دورکار، پیگیری ساعات کاری کارمندان، معرفی کارمندان به مشتری و ارسال اطلاعاتی مانند امضای دیجیتال ارائه می‌دهد. خدمات این استارتاپ در دو نسخه به کاربران عرضه می‌شود، نسخه‌ی اول توسط مدیران و در داخل شرکت قابل استفاده است و نسخه‌ی اپلیکیشن موبایلی آن به کارمندان دورکار ارائه می‌شود.

Skedulo

خدمات Skedulo جایگزین کاغذ و تخته وایت بورد می‌شود

اگرچه دورکاری در صنایع مختلفی پیشرفت داشته اما تا به حال سیستم یکپارچه‌ای برای مدیریت آن‌ها معرفی نشده است. مت فیرهرست، بنیان‌گذار و مدیرعامل استارتاپ Skedulo می‌گوید:

بسیاری از شرکت‌هایی که در حال حاضر از خدمات Skedulo استفاده می‌کنند، تا پیش از این از اکسل، اپلیکیشن‌های تقویم، نرم‌افزارهایی که خودشان ساخته بودند و حتی تخته وایت بورد و کاغذ استفاده می‌کردند. ما قصد داریم با افزایش خدمات خود نیاز به سایر اپلیکیشن‌های جایگزین برای مدیریت را از بین ببریم.

Skedulo همچنین امکانی را فراهم می‌کند که مدیران می‌توانند کارمندان دورکار دارای توانایی‌های خاص را به‌صورت خودکار یا دستی پیدا کنند. قیمت استفاده از خدمات این استارتاپ به‌صورت ماهانه و براساس تعداد کاربران تعیین می‌شود اما سازمان‌ها می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را به‌صورت روزانه نیز حساب کنند و همچنین نوع خدمات مورد نیاز خود را باتوجه‌به صنعتی که در آن مشغول هستند، انتخاب می‌کنند.

Skedulo

کاربرد Skedulo در صنایع مختلف

این شرکت در سال ۲۰۱۳ در استرالیا راه‌اندازی شده و حدود ۶۰ هزار کاربر در استرالیا، آمریکا و اروپا از خدمات آن استفاده می‌کنند. اگرچه خدمات Skedulo در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گرفته اما اغلب مشتری‌ها ارائه‌دهندگان خدمات درمانی در منزل هستند. به‌طوری‌که بیش از ۳۰ درصد مشتری‌های Skedulo را تشکیل می‌دهند. بعد از آن ارائه‌‌دهندگان خدمات آموزشی و تحصیلی مشتری‌های پرطرفدار این استارتاپ هستند. فیرهرست می‌گوید:

خدمات ما در مشاغل مختلف از جمله برنامه‌ریزی شرکت‌ها برای فرستادن دلقک به بیمارستان برای شاد کردن بچه‌های مریض و همچنین حساب‌رسان بیمه مورد استفاده قرار گرفته است.

استارتاپ Skedulo باتوجه‌به افزایش تعداد کارمندان دورکار، شانس بالایی برای رشد و پیشرفت در آینده دارد و سرمایه‌گذاران نیز این موضوع را می‌دانند. Skedulo به‌تازگی ۲۸ میلیون دلار سرمایه در دور دوم خود از مایکروسافت دریافت کرده که رقم کلی سرمایه‌گذاری آن را به ۴۰.۵ میلیون دلار و ارزش شرکت را به ۱۰۰ میلیون دلار رسانده است.

Skedulo حدود ۱۲۰ کارمند دارد و قصد دارد سرمایه‌ی خود را روی رشد و توسعه‌ی تیم بازاریابی و فروش، محصولات و تیم مهندسی هزینه کند. فیرهرست می‌گوید:

هدف ما تشکیل تیم حرفه‌ای است که پاسخگوی نیاز بازار در مدیریت کارمندان دورکار باشد.

 

منبع: زومیت